Hälsa V.S dansen.

Jag vaknade denna måndag morgon och insåg genast att mitt otäcka morgonillamående var tillbaka. Jag har haft ett morgonillamående som har kommit och gått under en ganska lång period. Detta morgonillamående gör mig totalt instabil och jag måste alltså ligga ner helt stilla för att inte kräkas, det kan vara under flera timmar och ibland under flera dagar, det kommer ofta i vågor under dagen. Det var nu ett tag sedan som jag hade morgonillamåendet, sist så missade jag nästan två och en halv skoldag vilket verkligen inte alls var särskillt bra.

Efterssom att faktumet med dansen är - missar du en dag går du tillbaka med två dagar, missar du två går du tillbaka med fyra osv... Alltså ingen bra idé att missa träningen. Det lilla lustiga är att jag aldrig skulle stanna hemma pga en liten förkylning eller rejäl huvudvärk, magont eller liknande. I de fallen brukar jag bara låtsas att jag är frisk och så brukar det lösa sig självt. Men just illamående är ju något som man verkligen inte kan göra någonting åt! Såvida man inte väljer att gå till skolan och kräkas på dansgolvet.

Jag vill ju inget annat än att gå till skolan och få dansa och ändå så drabbas jag av denna hemska sjukdom eller vad det nu är. Det går såklart ut över dansen nu att jag missar en dag och jag tycker att det känns otroligt jobbigt. Tyvär så vet jag inte riktigt hur jag ska tänka för att det ska kännas mindre jobbigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0