Nöjd.

Modernlektionen igår var faktiskt ganska okej. Man märker att det har varit höstlov! Vi fick ingen ny fast lärare, utan vi hade vikarie. Hon behandlade oss verkligen som nybörjare!!! I början var det lite roligt, men inte i en timme och tjugo minuter...

Hon gick till och med igenom uppvärmningen. Det gör man bara inte, i alla fall inte om man bara är vikare.

Ett steg som jag hade lite svårigheter med till en början var när vi skulle "hoppa" från stående ner på knäna (sitta på knäna). Man måste nämligen hoppa upp lite i luften för att kunna vika under fötterna så man landar på fotryggen, och det tyckte jag var läskigt först. Men när man bakade in den i koreografin gick det som en dans ;) (cheesy-cheesy).

Nu har jag lämnat in dansanalyserna i alla fall. Tror faktiskt inte att jag hade kunnat göra dem bättre utifrån den information och anteckningar jag har. Så det känns skönt. En sak som känns mindre skönt är att jag (troligtvis) har tappat bort min franska övningsbok, så jag kan faktiskt inte göra läxan! (too bad!). Fast de böckerna kostar typ JÄTTEmycket, och jag har ingen lust att betala det.. :S

Jag känner mig faktiskt ganska nöjd med idag, jag gjorde styrka både mellan danslektionerna i skolan och när jag kom hem. Jag borde verkligen göra det oftare. Hoppas Selina vill hänga på, det är mycket lättare att göra det om man vet att man är två.

Bara for your information; det kliar asmycket i min armhåla! (råkade skära mig när jag rakade...)

Puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0