2009

Gott nytt år allihopa!
- Första inlägget på nya året ska ju, som sig bör, vara extra saftigt - så - here you go!

Nyåret spenderades i Halmstad med Emma och hennes kompisar. Trevligt. :) Vi gick dock hem ganska tidigt (var hemma vid 2). Tyvärr finns ingen snygg bild därifrån.. men man tager vad man haver...


När mormor hörde att jag var hemma så gick hon (såklart) upp och skulle se till så att jag kom i säng. Smirre (min katt) blev helt hysterisk och ville kela (han blir som en helt annan katt på nätterna!). Jag som var aaningen trött ville INTE kela. Istället stängde jag in mig på mitt rum och skrev nyårslöften.. två sidor...

* kunna gå ner i spagat till sommaren
* gå ner till 60 kg (eller omvandla fettet till muckler)
* få Emma att hälsa på mig i Stockholm (Vi har känt varandra i 11 år och hon har fortfarande inte varit hemma hos mig - SJUKT!)
* bli mer ordningsam av mig (inte slänga ifrån mig allt på golvet så att pappa skäms för att ta hem gäster)
* renovera lite hos mor och far (jag har just nu BLÅA väggar hos mor - inte snyggt!!!)
* regelbundet sätta upp mål inom dansen och skriva ner framgångar och motgångar
* träna fötterna/ta hand om dem VARJE dag (fötterna är den viktigaste kroppsdelen som man alltför ofta glömmer bort)
* göra något åt min katastrofala hy (jag fick en finne I MUNNEN förra veckan.. eh.. nåja.. i mungipan, men nästan i munnen!)
* överbevisa för Lars Wester att jag kan vara muntligt aktiv (vår svensklärare tror inte det.. tror jag i alla fall
* inte sunka ner mig så (föregående terminen var i perioder extrem, jag kände mig som en riktig luffare)
* komma in på intensiven (bästa gruppen på Kühlers)
* komma underfund med vad jag gör för konstigt när jag dansar (när jag ser på inspelningar är det något som stör mig, måste verkligen komma på vad det är... hjälp med det uppskattas)
* göra något jag aldrig trodde att jag skulle våga (positivt givetvis!)
* få minst VG i Matte B och MVG i Svenska (bara för att Lars Wester inte tror det.. bajskorv)
* få mamma att chilla ner sig lite (hon är just nu uppstressad till max, men jag tror (hoppas) att det lägger sig när hon nu ska ha semester i 3 månader!)
* dansa mer House
* tänka mer på varför jag dansar
* skriva mer till Dah, mitt fadderbarn (jag har så OTROLIGT dåligt samvete för att jag aldrig gör det. Men nu kan man tydligen skicka hälsningar via internet - smart!)
* bli mer strukturerad (inte göra allt i sista minuten)
* blogga mer
* ringa mer till mormor, morfar och farmor (man vet ju aldrig)
* vårda mina vänner

* Ta det mer Hakuna Matata


Mormor fick en talbok av mig och mamma i julas med Mark Levengoods texter. Kalla mig vad ni vill, men det är tänkvärda saker han tar upp. Vad hände med den Stina som bar för mycket kajal, hade snedlugg som täckte ena ögat och lyssnade på Slipknot? Jag saknar henne i alla fall inte!



När jag sitter inne på mitt rum och skriver detta osedvanligt långa inlägget som troligen ingen kommer läsa ändå kommer min käre far in och kungör att han nu lägger sina jeans i tvätten - för första gången... på 3 ½ år!!!!! WHAATT?! Nog för att jag inte är världens fräschaste männsika, men det här kära pappa är äckligt!!!!



Till sist tänkte jag bjuda på lite mumsiga bilder från Lasse Kühlers julshow där vi dansade med röda fjäderboor och fransklänningar. 
Sassy



Nu dröjer det väl ett tag innan det ploppar in nått nytt, men vem vet
 - miracles do happen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0