American girl

Min mammas gubbes sons flickvän var här ikväll och åt middag (+mammas gubbe och hans son). Hon är från USA, Cleveland. Hon är blond och blåögd och väldigt trevlig. Jag älskar verkligen att prata engelska med amerikaner, det går så lätt! Jag tror hon tyckte det var trevligt också :P. (hon sa "it was very nice meeting you" TRE gånger ;)). Hon berömde också min outfit och hon tyckte det var coolt att så många bär klänningar+boots här i Sverige, för det är väldigt snyggt. Det har de misann inte så mycket av i Cleveland.

Vi pratade också mycket om fördomen om att alla amerikaner har en pistol. Jag trodde nämligen det till för några timmar sedan. Man behöver tydligen en licens i USA också, men det är bara inte lika svårt att få det + att man får använda pistol i livshotande situationer. Hennes pojkvän (min mammas gubbes son) hade tydligen haft samma fördom som jag. hehe.

Jessica (som hon heter) hade visserligen provat att skjuta en gång, på en shooting range, men hon hade inte tyckt om det alls. Hon sa att hon var helt skakig efter att hon skjutit. "Man tror inte att man kan skjuta" sa hon, vilket jag tror det ligger någonting i, absolut. Det är så långt ifrån vår vardag att skjuta med pistol. Det blir liksom otroligt att man skulle kunna skjuta någon.

Jag tycker om amerikaner, jag tycker om engelska språket, men jag tycker inte om deras vapenpolitik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0